"Jeżeli nie lubisz zaczynać od nowa, po prostu się nie poddawaj"

autor nieznany

Marta Kwiatkowska

Nie jestem zwolenniczką restrykcyjnych, modnych diet ani diet eliminacyjnych bez wskazań. Wypróbowałam je i wiem, że nie tędy droga.

Dawniej obsesyjnie skupiałam się na wskazaniach wagi, dziś wiem, że ważniejsze jest zdrowie, sprawność i samopoczucie.

Chciałabym, aby moim pacjentom dieta kojarzyła się z odkrywaniem nowych smaków, inspiracjami kulinarnymi, poprawą zdrowia i samopoczucia i pozwoliła im osiągnąć założone cele.

Jestem absolwentką studiów I stopnia na kierunku dietetyka Gdańskiego Uniwersytu Medycznego, które ukończyłam z wyróżnieniem oraz podyplomowej dietetyki w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku.

Ukończyłam również biotechnologię na Wydziale Chemicznym Politechniki Gdańskiej, uzyskując tytuł mgr inż.

Swoją wiedzę uzupełniam biorąc udział w konferencjach naukowych oraz szkoleniach związanych z żywieniem.

Moje zainteresowanie dietetyką zaczęło się banalnie – od chęci zgubienia dodatkowych kilogramów, które pozostały mi jako pamiątka po ciążach. Próbowałam rozprawić się z otyłością modnymi dietami, głodówkami, co doprowadziło do zaburzeń odżywiania. Udało się dopiero, gdy zostałam swoim własnym pacjentem i zastosowałam racjonalną, zbilansowaną i przede wszystkim pyszną dietę.

Uwielbiam gotować, każdą potrawę z jadłospisu staram się przetestować na sobie, aby mieć pewność, że wyjdzie taka, jak powinna. Prywatnie jestem mamą dwóch uroczych dziewczynek, wielbicielką książek, jazdy na rowerze i nordic walkingu.

Pakiety

200PLN

2 TYGODNIOWY

  • Pierwsza wizyta
  • Jadłospis 7 dniowy (do stosowania 14 dni)
  • 1 wizyta kontrolna
300PLN

MIESIĘCZNY

  • Pierwsza wizyta
  • Jadłospis 14 dniowy (do stosowania 28 dni)
  • 2 wizyty kontrolne
Cennik usług
Konsultacja dietetyczna 100 PLN
Indywidualnie dopasowana dieta 7 dniowa (do stosowania 14 dni) 100 PLN
Dieta 7 dniowa w stanach chorobowych 130 PLN
Indywidualnie dopasowana dieta 14 dniowa (do stosowania 28 dni) 150 PLN
Dieta 14 dniowa w stanach chorobowych 200 PLN
Wizyta kontrolna (30 min) 50 PLN
Konsultacja on-line (kontakt przez pocztę elektroniczną) 80 PLN
Analiza składu ciała 30 PLN
Modyfikacja jadłospisu (pow. 3 potraw) 50 PLN

Artykuły

Tłuszcz wisceralny

Tkanka tłuszczowa jest organizmowi potrzeba, bez dwóch zdań. To nasza warstwa termoizolacyjna, chroniąca przed chłodem. Oprócz tego amortyzuje narządy wewnętrze i stanowi rezerwuar energii.

Czytaj dalej

Hormony głodu i sytości

Uczucie głodu jest większości dobrze znane – burczenie i ścisk w żołądku, spadek koncentracji, osłabienie a nawet mdłości czy ból głowy. Głód jest stanem nieprzyjemnym, ale fizjologicznym.

Czytaj dalej

Jaki orzech do zgryzienia?

Orzechy są zarówno świetną przekąską jak i dobrym dodatkiem do potraw. Można je jeść solo, w sałatkach, pastach do chleba, ciastach, w towarzystwie serów, owoców – możliwości są praktycznie nieograniczone.

Czytaj dalej

Pierwsza wizyta u dietetyka

kilka ważnych informacji

Pierwsza wizyta u dietetyka jest z reguły najdłuższą z wizyt i trwa około 60 minut. Ma na celu omówienie dotychczasowego sposobu odżywiania pacjenta w odniesieniu do jego stanu zdrowia, poznanie jego preferencji żywieniowych oraz ustalenie postępowania dietetycznego w zależności od celu terapii. Stąd też wskazane jest dokładne wypełnienie dzienniczka żywieniowego (do pobrania poniżej) – to znacznie ułatwi nam pracę.

Na pierwszą wizytę zabierz ze sobą aktualne wyniki badań: morfologia z rozmazem, glikemia na czczo, lipidogram (cholesterol całkowity, LDL, HDL, triglicerydy), TSH.

Na tej wizycie zostaną przeprowadzone pomiary antropometryczne przy użyciu analizatora InBody 120. Dzięki temu sprawdzimy masę ciała, masę mięśni szkieletowych oraz tkanki tłuszczowej, zawartość białka, substancji mineralnych i całkowitej wody w organizmie, poznamy podstawową przemianę materii, poziom wisceralnej (brzusznej) tkanki tłuszczowej. Dużą zaletą InBody 120 jest segmentalna analiza tkanki tłuszczowej i beztłuszczowej.

Zmierzymy również obwody ciała oraz wzrost.

Pracuję na nowoczesnym i specjalistycznym analizatorze, jednak aby analiza składu ciała była jak najdokładniejsza, warto się do niej odpowiednio przygotować:

  • być na czczo lub 2-3 godziny po posiłku
  • badanie wykonywać najlepiej w godzinach porannych lub przynajmniej o stałej porze (dotyczy głównie pomiarów kontrolnych)
  • przed badaniem wypróżnić się
  • badanie wykonać przed wysiłkiem fizycznym
  • nie bezpośrednio po kąpieli czy prysznicu
  • stopy podczas pomiaru powinny być gołe (bez skarpetek, rajstop) i bez kremów oraz balsamów.

Badania NIE wykonuje się u osób z rozrusznikiem serca, z urządzeniami elektrycznymi w jamie brzusznej, kobietom w ciąży oraz w czasie miesiączki a także osobom chorującym na padaczkę.

POBIERZ DZIENNICZEK (PDF) POBIERZ DZIENNICZEK (WORD)